
Trigger je website bezoekers met de Popup-Maker plugin
Category:PluginsAls website-eigenaar ben je voortdurend op zoek naar manieren om je bezoekers te interesseren, het aantal online aanvragen te verhogen en een blijvende indruk of nieuwsgierigheid achter te laten.
Een effectieve manier om deze doelen te bereiken is door gebruik te maken van pop-ups. In dit blogartikel zal ik uiteenzetten hoe je als website-eigenaar optimaal gebruik kunt maken van deze krachtige Popup maker plugin om je website te verbeteren en mensen te ‘prikkelen’. In combinatie met deze tool bestaat het proces in grote lijnen uit de volgende stappen:
1) Maak aantrekkelijke *opt-in (inschrijf) formulieren:
Een van de belangrijkste doelen van jouw als website-eigenaar is het opbouwen van een e-maillijst en het vergroten van het aantal abonnees. Met de Popup-Maker plugin kun je eenvoudig aantrekkelijke “opt-in” formulieren gebruiken en deze weergeven als pop-ups op verschillende locaties in je website. Voeg opvallende CallToActions (knoppen met een doorklik) toe en bied waardevolle gratis downloads aan om je website bezoekers aan te moedigen zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.
2) Promoot speciale aanbiedingen en kortingsacties:
Als je een speciale aanbieding, kortingsactie of deal hebt, wil je ervoor zorgen dat je bezoekers dit niet missen. Met de Popup-Maker plugin kun je aantrekkelijke pop-ups maken die de aandacht trekken en je speciale aanbieding op een effectieve manier communiceren. Stel triggers in op basis van het bezoekersgedrag zoals o.a. de tijdmeting op de pagina, om de pop-up op het juiste moment weer te geven en de conversie te verhogen.
3) Verhoog de betrokkenheid:
Sociale media spelen een cruciale rol bij het vergroten van de betrokkenheid en het genereren van verkeer naar je website. Met Popup-Maker kun je pop-ups maken die bezoekers aanmoedigen je te volgen op sociale mediaplatforms, zoals Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn. Gebruik verleidelijke teksten, aantrekkelijke afbeeldingen en duidelijke knoppen (CallToAction) om bezoekers te stimuleren je te volgen en je te blijven volgen op jouw sociale media kanalen.
4) Maak gepersonaliseerde content:
Bezoekers waarderen gepersonaliseerde ervaringen. Met de Popup-Maker plugin kun je gepersonaliseerde pop-ups maken op basis van verschillende criteria, zoals locatie, apparaat, verkeersbron of gedrag op de website. Toon relevante inhoud, aanbiedingen of aanbevelingen die aansluiten bij de interesses en behoeften van je bezoekers. Door dit te doen, verhoog je de kans dat ze betrokken raken.
5) Verzamel feedback en waardevolle inzichten:
Wil je de mening van je bezoekers weten? Met Popup-Maker kun je pop-ups maken met enquêtes of feedbackformulieren. Stel vragen om inzicht te krijgen in de behoeften, voorkeuren en meningen van je bezoekers. Dit kan waardevolle informatie opleveren die je kunt gebruiken om je website en diensten te verbeteren. Voor sommige functionaliteiten kan het zijn dat je de premium versie van de plugin nodig hebt, maar bij een eerste klant van ons vonden we de basisversie eigenlijk al krachtig genoeg, wanneer je geen eigen bedrijfsapp hebt en derhalve geen pushberichten kunt versturen.
Kort samengevat:
De Popup-Maker plugin voor WordPress biedt website-eigenaren een krachtige tool om pop-ups te maken en te beheren die kunnen bijdragen aan het behalen van diverse doelstellingen, zoals het vergroten van het aantal abonnees op je nieuwsbrief, het bereik, het promoten van aanbiedingen en het verhogen van de betrokkenheid. Door op een strategische en doordachte manier gebruik te maken van pop-ups, kun je je website naar een hoger niveau tillen en de gewenste resultaten behalen.
Graag help ik je om deze tool toe te passen binnen jouw website met een bijbehorende strategie.
In het onderstaande filmpje zie je alvast enkele toepassingsmogelijkheden (het eerste deel waarin je voorbeelden ziet is voldoende voor een impressie, daarna wordt het voor velen te technisch):
Je raadt het al, het technische gedeelte is het deel dat GeniusApps voor jou kan regelen.